Data publikacji: 2022-02-23
Autor: Uniwersytet Medyczny w Poznaniu

10 lutego odbyło się webinarium prowadzone przez Prorektor ds. Organizacji, Promocji i Rozwoju Uczelni, Prof. dr hab. Dorotę Zozulińską-Ziółkiewicz oraz Patryka Gawora (Centrum E-Learningu) wraz z gościnnym udziałem Prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Tomasza Francuza ze Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.

Podczas spotkania zostało z radością przedstawione, że nasz Uniwersytet, od kolejnego roku akademickiego, dysponować będzie nową aplikacją do kształcenia zdalnego pod nazwą „Wirtualny Pacjent”.

Dzięki temu narzędziu studenci różnych kierunków będą mogli ćwiczyć w wirtualnym otoczeniu m.in. zbierać wywiad z pacjentem, planować i zlecać badania diagnostyczne oraz podejmować decyzje terapeutyczne. Z wykorzystaniem analizy wirtualnych przypadków mamy możliwość budowania i wzmacniania umiejętności analitycznego i krytycznego myślenia wśród członków społeczności studenckiej.

„Wirtualny Pacjent” będzie pozwalał nauczycielom na stworzenie symulacji pacjenta z dowolną chorobą oraz z różnymi objawami. Student dokonując analizy przypadku będzie miał pełną swobodę w pracy z „pacjentem”. Prowadzący zajęcia będą mogli na bieżąco śledzić postępy zarówno całej grupy, jak i indywidualnego studenta oraz historię interakcji z wirtualnym pacjentem.